30 مهر 1403
logo

مرکز تحقیقات رادیولوژی نوین و تهاجمی

دانشگاه علوم پزشکی تهران

فضای مجازی به سوی آینده‌ای روشن‌تر حرکت می‌کند

دانشگاه علوم پزشکی تهران به سوی دیجیتالی شدن پیش می‌رود دانشگاه علوم پزشکی تهران در تلاش است با بهره‌گیری از فضای مجازی و ارتقای وب‌سایت‌های مراکز تحقیقاتی، ارتباط موثرتر و گسترده‌تری با جامعه برقرار کند. هدف از این اقدام، معرفی دانشگاه به عنوان یک مرجع معتبر در حوزه سلامت و همچنین افزایش همکاری‌های بین‌المللی است.

دانشگاه علوم پزشکی تهران با تکیه بر قدرت فضای مجازی به سوی آینده‌ای روشن‌تر حرکت می‌کند

در نشستی که به تازگی با مدیران وب‌سایت مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، خانم مهندسی نفیسه السادات قوامی مدیر سایت مرکز تحقیقات رادیولوژی شرکت داشتند و به ارائه پیشرفتهای صورت گرفته در زمینه راه اندازی سایت انگلیسی مرکز تحقیقات پرداختند.

در این جلسه دکتر ماشاءالله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه، بر اهمیت ارتباط مؤثر با جامعه و نهادهای مختلف تاکید کرد. وی با اشاره به رویکرد نوین دانشگاه‌های نسل چهارم و پنجم، بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فضای مجازی به عنوان ابزاری قدرتمند برای تحقق این هدف تأکید نمود.

در این جلسه که بصورت مرتب هر هفته برگزار میشود خانم مهندسی نفیسه السادات قوامی مدیر سایت مرکز تحقیقات رادیولوژی شرکت داشتند و به ارائه پیشرفتهای صورت گرفته در زمینه راه اندازی سایت انگلیسی مرکز تحقیقات پرداختند. دکتر ترابی با بیان اینکه مراکز تحقیقاتی پیشرفته جهان، از اهمیت برقراری ارتباط موثر با جامعه و نهادهای مختلف آگاه هستند، دانشگاه علوم پزشکی تهران را نیز به عنوان نهادی پویا و پاسخگو معرفی کرد که در حل چالش‌های جامعه نقش محوری ایفا می‌کند. وی افزود: "با تولید محتوای باکیفیت و به‌روز در وب‌سایت، می‌توانیم اعتماد مخاطبان را جلب کرده و دانشگاه را به عنوان مرجعی معتبر در حوزه سلامت معرفی کنیم. این محتوا نه تنها به عنوان منبعی غنی برای تغذیه شبکه‌های اجتماعی عمل می‌کند، بلکه می‌تواند به عنوان پلی برای ارتباط با مراکز علمی پیشرفته جهان و مشارکت در پروژه‌های تحقیقاتی بین‌المللی باشد."

مدیر روابط عمومی دانشگاه همچنین بر اهمیت توسعه وب‌سایت‌ها به عنوان زیرساختی برای جهش در حوزه تحقیقات تاکید کرد و گفت: "با تخصیص منابع کافی و ایجاد تیم‌های متخصص در زمینه تولید محتوا و مدیریت وب‌سایت، می‌توان به نتایج چشمگیری دست یافت و دانشگاه را به عنوان یک بازیگر فعال رسانه‌ای در عرصه علمی و پژوهشی، به شهرت و اعتبار بیشتری رساند."

محتوای مورد نظر برای وب‌سایت مراکز تحقیقاتی باید شامل موارد زیر باشد:

اخبار و رویدادهای مهم: برگزاری همایش‌ها، کنفرانس‌ها، کارگاه‌های آموزشی و دستاوردهای پژوهشی

مقالات علمی و پژوهشی: ارائه مقالات منتشر شده در مجلات معتبر علمی

معرفی محققین و اعضای هیئت علمی: معرفی توانمندی‌ها و تخصص‌های اعضای هیئت علمی

اطلاعات تماس و راه‌های ارتباطی: تسهیل ارتباط با مراکز تحقیقاتی و محققین

گزارش‌های عملکرد: ارائه گزارش‌های شفاف از فعالیت‌ها و دستاوردهای مراکز تحقیقاتی

با اجرای این برنامه، دانشگاه علوم پزشکی تهران  و مراکز تحقیقاتی گامی بزرگ در جهت ارتقاء جایگاه خود در عرصه علمی و پژوهشی برداشته و به یکی از مراکز پیشرو در زمینه تولید علم و فناوری در کشور تبدیل خواهد شد.

کلمات کلیدی
مدیر سایت
تهیه کننده:

مدیر سایت

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
تنظیمات پس زمینه